Akarunk beszélni róla!!!Városi diákpasszivitás felsőfokon!! Beszámoló; 2011.02.10

Megmondom őszintén , nehezen szántam rá magam ennek a beszámolónak a megírására, ugyanis nem egy túl jó élményektől fűtött eseményről tudok nyilatkozni, ami viszont meggyőződésem, hogy nem a fellépők hibája.

Én nem tudom szervezésügyileg megítélni ezt a dolgot, de az a véleményem, hogy talán egy közvélemény-kutatás nem ártott volna mielőtt egy ilyen bulira kapásból mindjárt három zenekart is meghívnak . Mert ha valóban ennyi az érdeklődés erre az egész koncertesdire, akkor talán célszerűbb lett volna egy „DJ középre zselézet hajú tarajos sül-t odavinni (aki családi pótlékkal együtt 40 kg) és az tuffogtathatott volna reggelig az áramszedőivel, amire remekül rophatta volna a Vivás, vagy istentudja milyen diétán felnőtt diákközösség, vagy már komolyan mondom a jóég sem tudja micsoda. (már bocsánat , ha nyers vagyok). Annak ugyanis nem láttam sok értelmét, hogy azt látványt nézegessem, ami arról tanúskodott, hogy kb egy közkórház belgyógyászati osztályán a végbéltükrözésre váró alanyok hangulata-életkedve, szinte egy Budapest Parádé, vagy egy Sziget Fesztivál ahhoz képest, amit itt produkált jó pár főállású passzivista” úgynevezett néző- hallgató”. Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy az akusztika és a technikai apparát rátermettsége sem állt épp sem a helyzet magaslatán, sem a produkciók mellé, de hát sztem. erről szintén nem feltétlenül a zenekarok tehettek.
Mivel kicsit késtem a buliról, ezért a Shadowhistory fellépésének asszem mindössze csak az utolsó negyedébe gyalogoltam bele. Sajnos a fertelmes hangzás miatt érdemben alig tudok nyilatkozni róluk, mert az egész bulijuk egy óriási zajmassza volt, amelyből épphogy ki lehetett hámozni a dalokat . Én már jó párszor hallottam őket, nagyjából tisztában vagyok az erényeikkel, esetleges hiányosságaikkal is, de most tényleg nem mernék róluk mit írni zeneileg, mert nem tudtam megítélni ilyen hangkép mellett szinte semmit. A „közönség” viszont még mindig rájuk volt a legtöbb ezen az estén , bár  így is eléggé foghíjas volt a Műv. Ház aulája.
Árnyék-ékat, a z Erős Pista követte a szokásos Red Hot Chili.. feldolgozásbombáival. Ám sajnos ahogy észrevettem, ezek a töltetek sem akartak itt a jó égnek sem berobbanni. A hangzás itt is túlságosan mélydús, buhogós és összemosódó volt. Nincs kétségem a srácok rutinja felől, sőt láttam, hogy annak ellenére, hogy érezhetően lehúzta őket a szinte üresen tátongó tánctér, (meg azok az unott pofával lézengő fiatalok, akik közül tényleg csak minimálisan mutattak életfunkciókat, némi csendes táncikálással) igyekeztek minél jobban kitenni magukért. A buli felénél kb én azonban úgy éreztem, nagyon unom ezt a helyzetet, és tényleg a koncert lendületétől hajtva, szinte egyedül bementem táncolni. Nem sokkal később csatlakozott hozzám jó pár srác , és legalább mi próbáltuk minél jobban érezni magunkat. A fiúk sztem szinte az összes létező Chili slágert eljátszották, úgyhogy mi jót tomboltunk, a többieket meg hagytuk töprengeni az idők változandóságán .
A Smart produkciója előtt (számomra értelmetlenül és funkciótlanul) átvezető „zenének” valami gusztustalan techno csattogást raktak be, amit néhány tini diáklány úgy láttam, eléggé élvezett ( mi viszont annál kevésbé). Itt le is jött számomra kb milyen közizlés is dominálhatott errefelé nagyjából. Hála az égnek, hamar kezdett a zenekar, és még nagyobb szerencsénkre végre ők voltak azok a banda akik (a helyhez képest) kitűnően és arányosan szóltak végig. Ha jól emléxem szinte ugyanazt a programot nyomták el, mint legutóbb nálunk a forgón. A zenész szekcióról változatlanul a HIBÁTLAN szó tud csak az eszembe jutni, sőt Bálint (aki mellesleg a Smart frontembere, tehát nem vendégénekese, mint ahogy ezt a múltkor tévesen megállapítottam, amiért bocs) is kifejezetten fejlődik. Nyilván még mindig van is neki hová, de az a tendencia ami ezt a produkcióját jellemezte, mindenképpen erősen javuló. Az ő koncertjükre még összegyűlt egy kb 10-15 fős mag, aki jól érezte magát (nagy respect is jár nekik azért, mert ők legalább igazi rokkenroll legények-leányok voltak, nem penészvirágok).
A Smart bulija egyébként végig ütős és lendületes volt . A The Clash Should I Stay Or Should I Go -ja után meg mondhatni fel is pörgött olyannyira, hogy néha elég szép pogo-k is kialakultak az elég tágas tánctéren.
Háát mit is mondjak erre? Aki ott volt, és a csekély nézőszám ellenére bulizott , jól érezte magát , elismerés és 10-telet , a többieknek viszont… inkább hagyjuk!🙂
Gyöngyösi fiatalok hahóó, mi van veletek???? Ezt nem gondoljátok komolyan, hogy egy jóféle nyugdíjas kártyaklub rátok ver !!!!!😀

5 thoughts on “Akarunk beszélni róla!!!Városi diákpasszivitás felsőfokon!! Beszámoló; 2011.02.10

  1. “Annak ugyanis nem láttam sok értelmét, hogy azt látványt nézegessem, ami arról tanúskodott, hogy kb egy közkórház belgyógyászati osztályán a végbéltükrözésre váró alanyok hangulata-életkedve, szinte egy Budapest Parádé, vagy egy Sziget Fesztivál ahhoz képest, amit itt produkált jó pár főállású passzivista” úgynevezett néző- hallgató” ”

    Ez a kép nagyon megfogott…😀

  2. én meg azt nem értem h ha valaki elmegy egy rendezvényre, akkor miért ezt figyeli h mit csinál a másik 100, miért nem önmagára, és arra amire és akikkel ment.

  3. A helyzet az, hogy általában mi sem szoktuk ezt figyelni , de ez olyan extrém eset volt, hogy már nem tudtam szó nélkül elmenni mellette.
    Egyébként ha a bejegyzést figyelmesen elolvasod azért nem csak erről volt benne szó, csak sajnos ez egy elég hangulattalan party volt az “igyekezetünk, bulizni vágyásunk” ellenére is.

Vélemény, hozzászólás?

