Az év legalternatívabb napja – beszámoló a Bejglivége fesztiválról

Nem így terveztem eredetileg, de így is remek.. A koncertbeszámolókat ugyanis időrend szerint akartam írni a féléves Hangraforgó áttekintés jegyében, de az én Eszterem a blogján olyan remek beszámolót írt a tegnap estéről , hogy azt gondolom ezt vétek lenne nem leközölni itt. Olvassátok szeretettel !!!

A helyszín bejárata - gyere!

Túl vagyunk az év legalternatívabb napján a Hangraforgó klub Bejglivége fesztiválja keretében, ami annyira alter volt, hogy véletlenül megtekintettem a Kungfu Panda című mozifilm gigantikus óriásplakátját is, mert azt hittem, a 90-es évek gyöngyösi szórólap-kiállításának szerves része. Volt betakamerás dokufilm a múlt ezred gyöngyösi gettóvilágából, portugál bárdal forralt bor mellé, kortárs versek megzenésítve és Victoria Beckham, aki bement a Sparba, szőranyás trombitaszó kíséretében.

Első blikkre főként a negyvenes korosztály jött el, így tele volt minden öt-tíz éves gyerekekkel a korai – ötórás – kezdésnek köszönhetően. A húszéves, kézzel szült, fénymásolt szórólapokat Béres Tibor mutatta be egy sajátos, gyermekei (gondolom) körében előadott ganxsta rap kíséretében (ritkán lát az ember békés családapát “szókimondó, felnőtt szöveget” adni kiskorú utódai szájába, de a gyerekek tündériek voltak).

Rögtön utána igazi rapet is láttunk-hallottunk egy meglehetősen underground és földszagú filmbe ágyazva, ami a 90-es évek közepének brutális Egri úti lakótelepeinek gettóvilágát volt hivatott illusztrálni egy Dangerous nevű önjelölt rapper szemüvegén keresztül. Dangerous ritmusérzéke hagyott némi kívánnivalót maga után, és a gettó sem tűnt annyira rémisztőnek, mint ahogyan azt az Open Film Fesztivál-győztes rendező, Komenczi Norbert láttatta volna. Igazából a felületes szemlélődő azt hinné, egy rosszul borotvált ragyás fiatalember mocskos szájjal vagánykodik autentikus lakótelepi kontextusban, s ennyi a film – ám az igazi érték a 90-es évek közepének gyöngyösi utcáiban rejlik. Ladák, Trabantok, Zsigulik és Skodák mellett feltűnő rég letűnt kocsmák, omló falak, elhagyatott bevásárlóközpontok rémlenek fel az értő szemek előtt, a falon a híres ICE-T poszter figyel a 94-es BRAVO-ból, s fő motívumként pedig ott a jó öreg vadász, ami nyilván Kelet-Európa minden szegletében pirosborból és kólából készül, és a kispénzű fiatalok közkedvelt itala. Egy pillanatra a korszak híres-hírhedt maffiagyilkossága is belobban, ám a rossz utószinkronnak köszönhetően nehéz érteni a szöveget a sűrű “bazmegek” és “anyabaszók” erdejében. Azt hiszem, mindannyian fellélegeztünk, amikor Dangeroust a gettó kapujában szitává lőtte valamelyik titokzatos nyugat-gyöngyösi kivégzőosztag a rengeteg közül. Mert ilyen kemény hely ez.

Folytatás itt, ha szeretnél még olvasni a zenekarokról is és kíváncsi vagy a SOK-SOK fotóra! >>

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s