Akarunk beszélni róla!!! Koncertbeszámolók 1.

 A legutóbbi bulin az Erős Pista dobosa Manó említette nekem, hogy már hiányolja a koncertbeszámolókat. Kicsit sajnos valóban elhavazódtam ezzel az utóbbi időben, de íme összeszedtem a legutóbbi bulik eseményeit eme postsorozatban.

M’IN’K, ERŐS PISTA  2010.02.27.

 Ez volt ama buli ahová sajnos negyedórás késéssel tudtam befutni, ugyanis egyéb irányú elfoglaltságaim miatt sajnos lecsúsztam a kezdésről. Szerencsére még a M’in’K első dala ,( amely a U2 Walk  On-ja volt ) ment, amikor el tudtam foglalni a fénypultot, hogy picit én is hozzátegyek a buli hangulatához😉 A U2-nóta sajátos interpretációja alatt már kiderült mennyire helyesen is mondta a banda énekesnője Csenge, hogy erős hangja van. És valóban egy viszonylag mélyebb tónusú, de igen erőteljes orgánum az övé, amit viszont egészen jól kezel. A szinpadi megjelenése szempontjából nekem egy szinpatikus igen kedves, közvetlen lánynak tűnik, aki szépen énekel, jól vezényli le a bulit, jól bánik a közönséggel, és nem utsósorban még jó csaj is😀 (ennyi bókot egyrakáson). A buli eleje a közönség részéről inkább csak amolyan ismerkedős-nézelődős volt , ám később a hangulat egészen jól feloldódott, sőt felpörgött, nem kevés érdemet tulajdonítva ezért remek frontasszonyunknak. Ami viszont szubjektív véleményként nekem annyira nem jött be, az a kottatartóra kihelyezett dalszövegek voltak, ha jól láttam. Igenis egy rockzenekar környékéről is el kell távolítani ilyen kellékeket, mivel a szövegeket koncerten már zsigerből kell lökni, mert ha esetleg bizonytalanok néhol az egyrészt levesz a frontemberi előadás intenzitásából, másrészt meg nekem a vendéglátózást juttatja eszembe, ahol talán még indokolt is ilyesmi, mivel ott több órát játszik egy zenekar, és több száz dalból kell néha közönségkérésre válogatni, amelyeket tényleg nem könnyű fejben tartani. Ám számomra tulképp ennyivel ki is merült a negatív észrevétel (bár ha a kottatartó diszlet volt, és nem szövegek figyeltek benne ezt is visszavonom), mert személyszerint megkedveltem a hölgy előadásmódját ennek ellenére is, és igenis látok benne fantáziát, úgyhogy hajrá! Ezenkívül nem is mondta nekem az interjúban, hogy azért játszanak ők női előadóktól is, és mit mondjak elég jól. A 4 Non Blondes What’s Upja szerintem remekül sikerült. Nagyon jól hozta a csaj Linda Perry-énekstílusát!. Én még tapogatóznék errefelé a helyében, bár elmondták, hogy ők szeretik inkább átdolgozni mintsem előadni a dalokat. Ezt a kijelentést igaznak is vélem maximálisan, ugyanis minden dal tényleg az ő stílusukká alakul, mivel Csenge hangja igen meghatározó. A zenészek teljesítménye fullos, a KMK-ban is billentyűző Totyát a gyöngyösi körökben nem kell bemutatni, sőt a gitáros Cirák “Sörbár” Balázs is igen ügyes szólókkal szinesíti a dalokat néhol. Nekem szubjektíve néhány dal előadása nagyon bejön tőlük, néhányat inkább csak érdekes interpretációnak tartok, de simán el tudom képzelni hogy szélesebb közönségnek is  bejöhet efféle produkció, mert tényleg nem mindennapi.  Remélem sikerülni fog nekik még jópár ilyen hangulatos bulit adniuk, és folyamatosan haladni a fejlődés és a siker útján felfelé!

Haha..😀  ezt a 10 pontos Halloweenes fotót ki nem hagyhattam. A képre kattintva az egész tárlat megtekinthető a Sörbár (ahol nemcsak sör váár) lapján🙂

Az est következő zenekara már másodízben lépett fel nálunk és asszem, hogy talán a gyöngyösi bandák  közül a legnépesebb rajongótábort mondhatja magáénak. Az Erős Pista legénysége elég jelentős 5 éves pályát mondhat magának, melynek során az ország szinte minden nagyobb fesztiválján megtáncoltatták a Red Hot Chili Peppers rajongók széles táborát. Az ezidő alatt felszedett rutint, profizmust játék és előadásmódjuk terén nem lehet nem észrevenni. Nagyon meggyőzően és erőteljesen tolják-tolták a bulit most is, legutóbb is, és nem utsósorban a Chili dalok remek ritmikai megoldásaira kivállóan lehet a fénypultot kezelni.:) A hangulat az első perctől kezdve ütős volt, a tömeg el is lepte gyorsan a tánparkettet, és gyakorlatilag ott is maradt a buli végéig. Sőt voltak akik már túl jól is érezték magukat ugyanis az Aeroplane.c. klasszikust kétszer kellett elkezdeniük, mivel a pár srác picit elragadtatta magát tombolásügyileg. Ám a tekintélyt parancsoló személyiségű frontember Pál Szabolcs  gyorsan lefegyelmezte őket, és hamar helyreállt a rend. A buli pörgött, mint a fúró, és bár emelhetnék ki sok dalt ami nekem bejött (Aeroplane, Californication, Other Side, Give It Away, Tell Me Baby, Higher Ground, Stone Cold Bush) de azt hiszem, egy egységesen erős színvonalú koncertről beszélhetünk, ami annak ellenére hogy Szabi a hosszú felkonfok miatt  néha lecsúszott pár dal első soráról,😀 tökéletesnek tűnt számomra. A srácok most is bő playlistköteggel  készültek, de ennek ellenére nem látszott, hogy a bulinak bárhol is üresjárata lett volna. Akárhogy is nézzük kérem ez egy befutott igen profi tribute banda mind helyi szinten, és ahogy látom a referenciákat nézve sok más helyütt is. Sztem mindenképpen csinálják mindaddig, amig ilyen élvezettel képesek nyomni, és a közönséget ilyen hangulatba tudják hozni!

” Tell me Baby..lalalaala”😀

One thought on “Akarunk beszélni róla!!! Koncertbeszámolók 1.

Vélemény, hozzászólás?

